I dag var vi tilsammen 13 stykker som «brainstormet» et par timer om framtiden til Odderøya fyr. Fra 1.1.2017 er det Vest-Agdermuseet som er ny eier. Her er gjengen som var der helt til slutt:

I dag var vi tilsammen 13 stykker som «brainstormet» et par timer om framtiden til Odderøya fyr. Fra 1.1.2017 er det Vest-Agdermuseet som er ny eier. Her er gjengen som var der helt til slutt:

Da er det snart jul, og venneforeningen har fått en flott utfordring fra fyrets nye eiere i julegave. Mer om dette i nyhetsbrevet! Vi ønsker alle en fredelig og fin jul, og har store forventninger til at 2017 blir et aktivt og spennende år for Odderøya fyr og foreningen vår!

Årets julehilsen fra Norsk Fyrhistorisk Forening har Odderøya fyr som motiv!

Kari har fått oppskrift på fyrvafler på Lindesnes fyr. Disse må testes, og her er oppskriften:
1 liter kulturmelk
4 egg
200 gr smeltet margarin (helles i til slutt)
1 kopp sukker
2 ts natron
1-2 ts vaniljesukker
500 gr hvetemel

I dag har vi sendt ut NYHETSBREV #3, og fått tilsendt et galleri med 22 bilder fra Odderøya fyr som ble tatt i går kveld. Her er ett av dem:

På søndag hadde Venneforeningen for Odderøya besøk av den landsomfattende foreningen for fyr vi er medlem av: Norsk Fyrhistorisk Forening. Her er nesten hele styret på plass:

Under arr. Åpen helg i helga hadde vi en fantastisk gulrotsuppe på Odderøya fyr. Her er oppskriften.
Da gjør Venneforeningen for Odderøya seg klar for første åpne helg på fyret. Her kan du lese om hva som skjer! KOM EN TUR DU OGSÅ!

Vi klarte dessverre ikke å få til noe på fyret i sommer, men vi gir oss ikke. Her er siste nytt:
NYHETSBREV #2. Ønsker alle en riktig god sommer – og verv flere venner til foreningen!

Den 16. mai var det duket for første ordinære årsmøte i Venneforeningen for Odderøya fyr. Referatet er klart, og her kan du lese sakspapirene. Etter møtet tok vi et fellesbilde, og de som deltok var fra høyre: Harald Stensland, Ingunn Trosby, Harald Verket, Kari Ingelsrud og Lars Verket:
